Customer Advocacy

De term is lastig te vertalen, maar stimuleert om op emotioneel niveau een verbinding te maken met medewerkers en klanten. De klant is bij alle overwegingen het uitgangspunt. Inlevingsvermogen als basis voor succesvol zakendoen.

Vele markten ondergaan grote, ongekende veranderingen. Tastbare eigenschappen van een
product hebben veel minder invloed op de voorkeur van de klant dan onbewuste prikkels
en emoties. Traditionele concurrentiestrategieën en relatiebeheer maken plaats voor universele waarden als integriteit, openheid, eerlijkheid en authenticiteit, resulterend in vertrouwen en ambassadeurschap. Oprechte interesse in en aandacht voor de beleving van de klant is het devies. Want de klant is oppermachtig en heeft vandaag de dag zóveel keuze dat voorkeuren voortkomend uit beleving en emoties het verschil maken. Universele waarden als kritische succesfactoren.

Customer advocacy stimuleert winstgevende groei door organisaties te inspireren om
hun klanten serieus te nemen. Daardoor kan reputatieschade worden voorkomen. Die is
tegenwoordig snel opgelopen in blogs en (virtuele) sociale netwerken.

Geplaatst door Nicolette Wuring op 21 januari 2009.


Adverteer Toevoegen aan favorieten
Home Woordenboek Suggesties Partners Sitemap skywalker.nl allecallcentervacatures.nl